Warning: Illegal string offset 'output_key' in /var/www/verdensbedste.dk/samsunggalaxys/wp-includes/nav-menu.php on line 601

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /var/www/verdensbedste.dk/samsunggalaxys/wp-includes/nav-menu.php on line 601

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /var/www/verdensbedste.dk/samsunggalaxys/wp-includes/nav-menu.php on line 601

Tandlæge – Hold fast i dine patienter.

Det er meget vigtigt at du som tandlæge formår at balancere den tid, energi, og penge du lægger i at få anskaffe nye patienter.
Hvis du bruger alle pengene på at markedsføre din klinik, men intet på at tilbagekaldelser, og andre eksisternde patienttjenester, begrænser du væksten for din klinik. En balanceret indsats på både markedføring og fastholdelse af patienter giver dig det bedste udgangspunkt for vækst, i et område som københavn hvor der er stort udbud af tandlæger.

Det er meget almindeligt for klinikker, at ligge store mængder tid og penge for at skaffe nye patienter, men undersøgelser viser at tandlæger fastholder mindre end 41% af de nye patienter som kommer til klinikken.

Al den tid og penge der er brugt på at skaffe denne nye patient, er altså gået tabt efter han eller hendes første besøg på klinikken. Forestil dig hvor profitabel din klinik ville være hvis du var i stand til at øge din fastholdelsesrate af patienter.

Faren ved at fokusere for meget i at anskaffe nye patienter, og ikke nok på at få dem til at komme tilbage, ligger i at der er stor konkurrence tandlægerne imellem. Især i København vrimler det med tandklinikker, og patienterne bliver hele tiden eksponeret for andre rivaliserende tandlægers markedsføring.

Du er derfor nødt til at give din patient motivationen til at forblive hos dig. Det er vigtigt at patienten får opbygget et godt forhold til din klinik, og dens medarbejdere, desuden bør serviceniveauet være i top, og så skal der laves en indsats i at tilbagekalde patienten.

Ligesom der er mange mådet at markedsføre en tandlægeklinik på, er der ligeså mange måder at fastholde patienter på.

Fleksible aftaletider: Tilpas din kalender således at du arbejder på forskellige tider, uge til uge.
Det giver patienter der ikke har tid i hverdagen, mulighed for at komme ind i weekenden, hvis du eksempelvis arbejder mandag – fredag en uge, og ugen efter arbejder onsdag – lørdag.
At du som tandlæge varierer din arbejdstid, giver en større følelse af god service for disse personer, da du tilpasser dig deres skema.

God kundeservice: Fra det sekundt en ny patient ankommer hos din klinik, bør denne person føle sig som den vigtigste på hele klinikken, eller tæt på. Formår du at yde en uovertruffen service hver gang du har en patient, vil dette øge chancerne for at han kommer igen, betydeligt meget. Det skaber et godt forhold til patienten, og omvendt vil han også favorisere din klinik frem for andres.

Tilbagekaldelser i system: Dine patienter er alle sammen travle mennesker, og tænker oftest ikke på at det snart er tid til et tandtjek, og tit slår de de sundhedsmæssige fordele ved at gå til tandlægen til side.
Et godt tilbagekaldelsessytem er nødvendigt for at holde styr på de patienter som er gået over tid, siden deres sidste besøg. Undersøgelser viser, at jo længere tid en patient er væk fra din klinik, jo større chance er der for at det forbliver sådan. Det gælder altså om at få sendt tilbagekaldelser til disse patienter for at kunne fastholde bare en lille del af dem.

Det er naturligvis stadig vigtigt at du formår at markedsføre din klinik, ellers vil du drukne i mængden af klinikker i København. Igennem fleksible arbejdstider, god service, og et godt tilbagekaldelsessytem, vil du dog også være i stand til at passe godt på dine eksisternde patienter. Det er dermed kombinationen af nye patienter og fastholdelsen af gamle, der skaber din succes som klinikejer.

City Clinic
Dag Hammarskjolds Allé 19
2100 København Ø
tlf: 70 88 08 66

tandlæge på Østerbro